[O1] przekładnia albo drążki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • michal1980red
    Classic
    • 2010
    • 33

    [O1] przekładnia albo drążki

    piramida, ops: ops: kompleksowe :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech mogą być niegrzeczne
    1.9tdi 110km Elegance
  • dylan80
    Rider
    • 2009
    • 625

    #2
    [O1] przekładnia albo drążki

    witam... nastąpił problem w octavii mojej . mam luz na lewym kole, jak ruszam nim rękami prawo-lewo....
    nie jest to luz na łożysku, bo góra-dół luzu nie ma....

    obadałem problem i stwierdziłem , ze nie jest to również luz na gałce, bo gałka sztywna, chodzi cały drążek i jakby w przekładni coś stukało...
    wydaje mi sie , zę gdyby przekładnia była ruchnięta, to na obydwu kołach byłby taki sam problem, a on występuje na lewej stronie...

    coś mi sie obiło o uszy, ze mocowanie drążka może być umarte w maglownicy, albo poluzowane...
    czy ktoś wie, jak wygląda mocowanie drążka z maglem i czy rzeczywiście może tam być luz taki, że bedzie stukać? i czy można to naprawić nie wymieniając całego magla, bo nie mam teraz kasy na cały magiel, a jeśli to tylko drążek, to i po co......

    zachodzą również objawy w postaci szarpania kierownicy podczas hamowania, ale hamulce sprawne i nie zwichrowanie, bo było robione, i podczas składania hebli właśnie ten luz na drążku zauważyłem ...

    powtarzam , luz osiowy na drążku, nie na gałce.... tak choćby na końcu w maglu coś stukało..... wg mnie jakby na maglu był luz, to obydwa koła by tak samo stukały, gdyby był luz między listwą a ślimakiem... luzu na kierownicy nie wyczuwam, czyli raczej bardziej luz listwa-drążek niż listwa ślimak....

    czy to sie jakoś dokręca? cy cuś? jak sie to w ogóle wymienia, bo akurat tego nie wiem..
    poradzi ktoś, jak to usunąć i naprawić ?????

    z góry thx za mesedż....

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      "gałka" to u ciebie końcówka drążka kierowniczego czy jabłko tegoż drążka ?
      odkręć końcówki od zwrotnic i powinno ci się wyjaśnić. ewentualnie zdejmij osłony łączące magiel z drążkami i sprawdź czy się któryś drążek nie poluzował
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • dylan80
        Rider
        • 2009
        • 625

        #4
        hmmm, aleś mnie zagioł...... od zawsze byłem przekonany , ze gałka to to ustrojstwo co w tego typu przekładniach jest na końcu drążka i do zwrotnicy przykręcone......

        no właśnie, nie wiem, co pod tą osłoną gumową od strony przekładni drzemie, bo nigdy tam nie zaglądałem.... mogło sie tam co poluzować i dlatego mam luz?
        bo ja już pomysłów nie mam ....

        aha, i niech mi ktoś potwierdzi, ze jeśli rzeczywiście luz na przekładni by był, to przecież na obydwóch kołach byłby luz, znaczy sie, ze wtedy luz między zębatką a ślimakiem jest, nie? i wtedy luz na kierownicy jest większy, a nie luźne jedno koło i jego stukanie przy szarpaniu L-P

        Komentarz

        • ahmed799
          RS
          • 2009
          • 6871
          • Ford

          #5
          U mnie jest podobnie tylko, ze jeszcze w czasie jazdy przy lekkim skręcaniu kół w lewo telepie autkiem. Zawiecha cała nowa i do dzis nie moge dojsc co jest przyczyna

          филип
          Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

          Komentarz

          • robekcool
            RS
            • 2009
            • 2041
            • Octavia II (1Z3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            dylan80, możesz mieć do wymiany drążek kierowniczy. właśnie po odkręceniu końcówki (przy kole) sprawdzisz czy masz luz na jabłku drążka ( bez zciągania osłon magla)
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz

            • dylan80
              Rider
              • 2009
              • 625

              #7
              no gdiześ luz jest, i to raczej od drążka w góre do magla, bo gałka dobra jest przy zwrotnicy i tam nie ma luzu.... jak ruszam kołem to cały drążek chodzi i wtedy stuka ..... olałbym to , gdyby nie to, ze mi szarpie kierą przy hamowaniu coraz bardziej, a powtarzam, to nie wina hebli....
              ahmed799, no to chyba rozbieramy układ kierujący....

              Komentarz

              • ahmed799
                RS
                • 2009
                • 6871
                • Ford

                #8
                dylan80, na to wygląda :cry:

                филип
                Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                Komentarz

                • dylan80
                  Rider
                  • 2009
                  • 625

                  #9
                  robekcool, a jak to bedize rzeczywiście luz na tym 'jabku' co piszesz , czyli końcówce drążka od strony przekładni, to da sie to jakoś tanio naprawić bez wymiany całego magla?

                  Komentarz

                  • robekcool
                    RS
                    • 2009
                    • 2041
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    wymieniasz drążek kierowniczy i robisz geometrię. :wink: ot tyle
                    www.k-mot.pl
                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                    Autoholowanie.
                    Robert Kulma

                    Komentarz

                    • dylan80
                      Rider
                      • 2009
                      • 625

                      #11
                      no super.... nie wiem, czy i jak to pomoże, ale spróbujemy.......

                      dzięki za info narazie......

                      Komentarz

                      • ahmed799
                        RS
                        • 2009
                        • 6871
                        • Ford

                        #12
                        robekcool, a duzo z tym zabawy.
                        dylan80, jak sprawdzisz u siebie daj znac co jest przyczyna bo jak narazie ja nie mam czasu na wjazd do mechanika.

                        филип
                        Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                        Komentarz

                        • robekcool
                          RS
                          • 2009
                          • 2041
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          ahmed799, ze sprawdzeniem luzu niewiele :wink:
                          www.k-mot.pl
                          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                          Autoholowanie.
                          Robert Kulma

                          Komentarz

                          • dylan80
                            Rider
                            • 2009
                            • 625

                            #14
                            dobra, ja sprawdziłem i luz na jabłku jest... trzeba wymienić.... kumpel gadał, ze powinno wystarczyć dokręcić tą nakrętke i luz powinien zniknąć, mi też sie tak wydawało, ale jak patrzyłem na zdjęcia drążka, to całkiem inną budowę ma.... w innych samochodach ta nakrętka ma w środku gwint wewnętrzny i nakręca sei ją na listwe z magla, przez co kasuje sei luz....
                            w drążkach ze skody widze, ze końcówke drążka wkręca sei w listwe, a nie nakręca na nią...czy w związku z tym jest tam możliwość regulacji i kasowania luzu?

                            czy w przypadku wystąpienia luzu na tym ustrojstwie trza to wymienić całe? czy ta kulka z drążka jest wtłaczana w tą 'nakrętke'?
                            w innych samochodach dociągając to można skasować luz, u mnie sie to nie udało...

                            czy trzeba nowy drążek, czy można to na chama dokręcić i drgnie to i zmniejszy luz?

                            widziałem tylko zdjęcia drążka na allegro, nie mam rysunku technicznego więc nie wiem, ja jakiej zasadzie jest to jabłko zbudowane.....

                            wymiana, czy kasowanie luzu poprzez dokręcenie? da to co?

                            aha, i kto wymyślił na tym drążku taki sześciokąt , na który zaden klucz nie pasuje....
                            jak zmierzyłem u siebie, to wychodzi sechskant 33mm , a na listwie z magla wycięcia są na 21mm czyli też na taki klucz, którego nigdzie nie ma....
                            no już prędzej 21mm znajde, ale żeby 33mm robić, to już paranoja jest.... wymieniał już ktoś sam?

                            Komentarz

                            • robekcool
                              RS
                              • 2009
                              • 2041
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              dylan80, wymieniaj, nic nie wymyślisz. im dłużej tak pojeździsz tym większe szanse na padnięcie innych elementów ( w tym magla). klucz - rozszlifuj 32 i będzie git
                              www.k-mot.pl
                              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                              Autoholowanie.
                              Robert Kulma

                              Komentarz

                              Pracuję...